گام هایی بزرگ برای لاغر شدن و گام های کوچک برای...
صدایی در کویر

ما صدایی در کویر هستیم اما صدایی که قرار است کویر را گلزار کند

گام های کوچک در مسیر تحرک داشتن، گام هایی بزرگ برای لاغر شدن هستند

تابستان طولانی از راه رسیده و شما باز هم در محل کار یا در خانه، ساعت ها در مقابل کامپیوترتان، بر روی صندلی حبس شده اید. این همان بی تحرکی است که باعث چاقی می شود. چگونه می توان از این بی تحرکی فرار کرد؟     تقریباً مدت زمان زیادی است که همه می دانند بی تحرکی یکی از عوامل چاقی است. اما زمانی که کار در دفتر عامل اصلی  اضافه وزن است، فقط دو راه حل وجود دارد: یا توقف کار کردن یا تحرک و جنب و جوش داشتن در زمان                       گام به گامزمانی که آب از شیر قطره قطره می چکد، بدون اینکه به حسابش بیاوریم تبدیل به چندین لیتر آب می شود. در مصرف انرژی هم، وضع به همین ترتیب است.                                                                                                                             چند بار قدم زدن، 2 تا3 کالری مصرف می کند. اما اگر این کار بیست یا سی بار در روز، در دفتر تکرار شود، به راحتی 60 تا 90 کالری در یک زمان مشخص می سوزد. شاید خیلی به نظر نرسد که حرکت کرده اید: بیست بار بلند شدن از روی صندلی و قدم زدن در همان حوالی طی 8 ساعت، یعنی دو سه بار در ساعت.              جابه جا شدن تان را افزایش دهید:                                                                                     در خانهبی تحرکی فقط مختص دفتر کار نیست، بلکه در خانه هم قربانی می گیرد. تازه اگر تحقیقاتی را که نشان می دهند، تلویزیون باعث چاقی می شوند، به حساب نیاوریم! 

بنابراین زمانی که تلویزیون تماشا می کنید، در فاصلۀ تبلیغات به جای اینکه شبکه ها را عوض کنید، از این فرصت برای بلند شدن از روی کاناپه بهره ببرید. بروید وسایل را مرتب کنید، یک لیوان آب بنوشید، تیتراژ پایان آگهی به شما اطلاع می دهد که زمان بازگشت برای تماشای بقیۀ برنامه است. 

اصلاً چرا موقع تماشای فیلم، چند حرکت شکمی انجام نمی دهید؟ این کار به هیچ وجه خجالت ندارد! کافیست که  گاهی پاهایتان را بلند کنید.

اگر باید شب را پای کامپیوتر بگذارنید، همین روش را برای مقابله با بی تحرکی در دفتر تان به کار ببرید.

با حرکت دادن پاها و انجام حرکات مختلف در طول روز، مصارف کوچک انرژی تان را که دشمن بی تحرکی است، افزایش می دهید. شما می توانید به راحتی میزان مصرف انرژی تان را تا صدها کالری و یا حتی بیشتر بالا ببرید: این کار مانع چاق شدن می شود و می تواند به لاغر شدن کمک کند.    


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 21 تير 1390برچسب:,ساعت 18:43 توسط نسیم|



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت